Telefon 51 11 11 99

Telefon:

Melding:

HUD BEHANDLINGER
Nøkkelen til en optimal hud ligger i profesjonell hudpleie. Ved å kombinere en målrettet hudpleieløsning med en tilpasset hjemmebehandling og kraftige behandlinger i klinikken, vil resultatet bli en sunnere hud med synlig forbedring av fine linjer, rynker og andre tegn på tidlig aldring. Hudpleie fra SkinCeuticals har produkter med dokumentert virkning, som tilpasses etter hudtype og hudtilstand. Med disse målrettede løsningene vil huden  både forbedres og vedlikeholdes. Spessialtilpasset hudpleiebehandlinger med rens, peeling, maske og massasje av nakke/skuldre/ansikt, stimulerer hudens funksjoner og gjenoppretter et fast, ungdommelig strålende utseende og optimaliserer hudens egen helse og skjønnhet.

-Ansiktbehandling etter hudtype
Normal hud  "Balanced Moisture"
Normal hud er hydrert og har en klar og jevn hudtone. Normal hud har en ideell balanse mellom olje og hydrering, derfor er huden verken fet eller tørr. Denne hudtypen tåler peeling og mer aggresive hudpleie ingredienser.
Ansiktsbehandlinger, riktig beskyttelse, daglige antioksidanter og bruk av solfaktor opprettholder hudens helse og utseende, og hindrer tidlige tegn på aldring og fremtidige skader i huden.

Fet hud  "Oiliness Minimized"

Fet hud har overaktive talgkjertler som overproduserer olje i huden. Dette forårsaker overflødig glans, kviser, forstørrede porer og et skinnende utseende. Produktene vi bruker for denne tilstanden har ingredienser som minimerer oljeproduksjon og tilstoppede porer, beskytter huden og forhindre ytterligere og fremtidig skade.

Tørr hud   "Moist Improver"

Tørr hud opplever ofte skalering, kløe, flassing og svie, og er generelt en arvelig hudsykdom. Denne hudtypen produserer ikke nok olje, og å få tilført nokk fuktighet er avgjørende. Kaldt vær og tøffe forhold har en tendens til å gjøre symptomene for denne tilstanden verre. Produktene vi bruker for tørr hud hjelper mot større tap av fuktighet, forbedrer elastisiteten, gjenvinner glød og forynger hudens ungdommelighet.

Kombinert hud  "Oil & Moist Control"
Den kombinerte hudtypen er tørr i noen områder, og fet i andre. Den fete huden er ofte sett i T-sonen (panne, nese og hake), mens flekker av tørrhet kan bli funnet på kinnene. Denne ubalansen er påvirket av miljøfaktorer og genetikk. Produktene vi bruker til denne hudtypen kontrollerer oljeproduksjonen og gir fuktighet, uten å tette porer eller videre dehydrering av huden. Ved hjelp av ansiktbehandlinger og daglig pleie vil denne hudtypen etterhvert gjenvinne den optimale balansen.

Sensitiv hud
"Soothe & Calm formula"
Senitiv hud forbindes med rosacea, seboreisk eksem og atopi. Dette kan være arvelig, og oftest oppleves dette helt fra fødselen av. Sensitiv hud viser inflammatoriske responser på ulike triggere som konserveringsmilder, parfyme eller allergener (stoffer fra , planter eller dyr som provoserer en overreaksjon av immunsystemet). Denne hudtypen reagere på produkter eller miljø med kløe og rødhet. Produktene vi bruker til senitiv hud er formulert med beroligende og anti-inframmatoriske ingredienser for å roe ned og berolige symptomer på overfølsomhet i huden.
Sterke, irriterende ingredienser bør unngås.

- Ansiktsbehandling etter hudtilstand
Behandlingene vi tilbyr, skreddersys etter din huds tilstand og behov. Vi har spesielle produkter og behandlinger som forbedrer flere forskjellige hudtilstander.

- Aldrende hud
Aldring av huden er en degenerativ prosess som er forårsaket av kronologisk aldring og miljømessig  aldring. Både indre og ytre faktorer bidrar til synlige tegn på aldring i huden -som inkluderer tap av hudens glød og fasthet, rynker, slapphet og pigmentering. Tørr hud og rynker er forårsaket av sollys og redusert oljeproduksjon, og kjennetegn for denne hudtilstanden kan vise seg i forstørrede porer, tap av elastisitet, rynker og ujevn hudfarge. Å forebygge og rette opp utseendet på aldrende hud, innebærer at huden får daglig tilførsel av SkinCeuticals aktive ingredienser som reduserer forekomsten av hyperpigmentering, stimulerer hudens produksjon av kollagen og hjelpe hudens cellefornyelse.

- Akne hud
Akne er forårsaket av overflødig sebum (olje) produksjon og ineffektiv avskalling i huden. Typiske kjennetegn for denne tilstanden er komedoner, papler, pustler, og noder eller cyster som kjennes ut som knuter i huden.

Årsaken til akne er ukjent, men hormoner og stress er medvirkende faktorer. Produktene vi bruker for akne hud har en påvist virkning mot overflødig oljeproduksjon og tilstoppede porer. De effektive ingrediensene helbreder eksisterende utbrudd og minimerer sjangsen  for fremtidige utbrudd.

- Hyperpigmentert hud

Denne hudtilstanden har overflødig melanin (naturlige pigmenter som gir farge til huden). Hyperpigmentering kan komme på grunn av UV-eksponering, hormonelle forandringer eller skade på huden som forårsaker ujevn hudtone og brune flekker. Soling er den primære årsaken til pigmentforandringer, og solbeskyttelse er avgjørende for å forhindre videre forming av hyperpigmentering i huden. Produktene vi bruker for å behandle denne tilstaden er skånsomme og utviklet spessielt for å forbedre hyperpigmentering på en effektiv måte. De forbedrer utseendet på eksisterende pigment, og hindrer dannelse av ytterligere misfarging i huden. I noen tilfeller brukes også  laser og lysbehandlinger for å fjerne misfargingen. Ta kontakt for mer informasjon.

- Rosacea
Rosacea er en hudtilstand som er preget av vedvarende rødhet, rødming, synlige blodkar og papulare urenheter. Rosacea kan føre til ødelagte blodkar og kvise-lignende lesjoner på kinnene og nesen. Dette er en av de vanligste hudsykdommene, og det rammer både talgkjertlene og blodkarene i ansiktet. Årsaken til denne hudtilstanden er ennå uklar, men rosacea regnes for å være arvelig. Økt blodsirkulasjon og overfølsomme blodkar medvirker til utslettet for denne tilstanden, og det kan til tider være veldig plagsomt. Produktene vi bruker mot rosacea inneholder anti-inflammatoriske ingredienser som lindre rødhet og betennelse,-og vi tilbyr vitenskapelig beviste, målrettede behandlinger som lindre rødhet mens huden holdes rolig og behagelig.

- Dehydrert hud

Dehydrering oppstår på grunn av mangel på vann i huden. Dehydrert hud holder ikke på riktig nivå av fuktighet, og indikasjoner på denne tilstanden er grov, kløende, tørr og flassende hud. Ved mangel på fuktighet blir rynker mer synlige, og når huden blir dehydrert kan den ikke lengre holde oppe sin barriere. Det er avgjørende å supplere denne type hud med fuktighet. Produktene vi tilbyr for denne tilstanden reparerer og forsterker hudens barriere og lar den gjennvinne sin naturlige glød.

- Sensibilisert hud
Lysfølsom hud er rød, betent og kløende. Følsomhet i huden kan være assosiert med aldring, dehydrert, traumatisert eller sart hud. Kliniske prosedyrer som microdermabrasjon, forskjellige laserbehandlinger og medisiner kan skape lysfølsom hud. Sterke ingredienser kan forverre denne tilstanden, og produktene vi bruker mot sensibilisert hud inneholder ingredienser som bidrar til å berolige og fremme hudens helbredelsesprosess. Produktene som er rettet mot denne tilstanden inneholder også anti-inflammatoriske ingredienser som beroliger rødhet og betennelse i huden.

- Permanent farge av vipper og bryn
Å farge vipper og bryn er en fantastisk behandling til deg som ikke ønsker, ikke klarer eller ikke har tid til å legge makeup. Vi har lang erfaring med napping og farging av bryn, og hjelper deg til å finne rett fasong og farge som er tilpasset din hud og hårfarge. De permanente fargene vi bruker er effektive, milde og hudvennlige fargestoffer. Det anbefales å farge vipper og bryn før man skal på solferie, da dette kan være en erstatning for maskara og annen makeup. Fargen på vippene vil fremheve øyenfargen din, og  vippene vil ses og føles lengre. Brynfargen vil gi en flott kontur, fylde til overnappede bryn, og volum til tynne, mindre fyldige bryn. Fargen på vippene vil holde i opptil 4 uker, mens fargen på brynene vil holde i opptil 3-4 uker. Fargens holdbarheten varierer fra forskjellige hårtyper.
Få den fargen som kler deg og fremhever dine øyne. Resultatet blir en naturlig look, som komplimenterer ansiktet ditt.

- Forming/korrigering av bryn
Forming av bryn er for deg som trenger hjelp til å få brynene i en passende form til ansiktet. Øyenbrynene formes for å skape symetri og et våkent blikk. Velformede øyenbryn kan gjøre at du både ser yngre og mer våken ut. Øyenbrynene er nemlig rammen for ansiktet ditt. I behandlingen forklarer og viser hudterapeuten deg hvorfor brynene dine skal formes akkurat slik til ditt ansikt, og  hvordan man best kan vedlikeholde resultatet selv. Vi bruker voks og pinsett, eller begge deler. Det er alltid like imponerende og se hva riktig formede bryn kan gjøre for helheten.